Under overskriften TRES, TRENDY OG HYLENDE MORSOM giver Børsen’s Lars Wredstrøm 5 STJERNER og skriver bl.a.:
“Lane Lind rister 68’generationen over sagte ild.”
“Hun er slet ikke til at stå for, når hun kærligt, ironisk og med al den charme, man kan ønske sig, spidder selvforståelsen, når man er rundet de 60.”
“Jacob Morilds fine tekster vender problematikken om, så spejlet ikke blot vendes mod en tilbage- skuende 68’generation.”
“Lane Linds fremførelse er eminent. Underspillet, rolig, ironisk og meget charmerende serverer hun nemlig det ene afslørende nummer efter det andet, alt sammen med en sådan tilforladelig selvfølgelighed at hun scenisk ville kunne sælge sand i Sahara.”
Under overskriften MAGELØS MONOLOG giver Urbans Rie Hammer 5 STJERNER og skriver bl.a.:
"Lane Lind leverer et varmt og smilende portræt af en livsstærk kvinde."
"Musikken svinger blidt og melodisk, teksten er velskrevet og vedkommende, og varmen bredte sig rart og roligt i hele kroppen, mens aftenen skred fremad, og efterårets snarlige komme synes lidt mindre forestående, når man mæt i sjælen og småsvævende forlader Liva."
Under overskriften LUNE LANE LIND PÅ CAFE LIVA skriver Jyllandspostens Henrik Lyding bl.a:
“Skuespilleren Lane Lind er en af dansk teaters dejlige damer.
Hun udstråler den der udefinerlige blanding af selvfølgelig autoritet og råstyrke, men har samtidig et frækt glimt i de kloge øjne, hvis det passer hende. “
“Jacob Morild, Livas finurlige direktør, har skrevet teksterne til de monologer og viser, forestillingen består af.”
“Underfundigt og med hele minespillet i brug veksler Lane Lind mellem det sødmefulde og det syrlige i samspil med Hans Dal, der har begået forestillingens mange fine og stille guitarballader.”
“Fem kvarter i sjovt selskab, spækket med tilsyneladende henkastede bemærkninger og refleksioner, fint orkestreret og med en udstråling, der når helt ned i bunden af skibet. I alt for mange år har Odense haft patent på Lane Lind, men nu er tøjlerne og talentet omsider sluppet fri. Nu må det være hovedstadens tur til at have hende lidt. Liva er det helt rigtige sted at begynde.”
Under overskriften EFTER ALLE DISSE ÅR giver Berlingske T.s Jakob Steen Olsen 4 STJERNER og skriver bl.a.:
“Lane Lind er gråt guld i fin cabaret på Cafe Liva.” “Sikke en skude!”
“Det er svært at forestille sig et mere ødselt velkommen tilbage end det, Lane Lind giver sig selv med cabaretten Er Du Da Sindsyg.”
“Lane Lind deler rundhåndet ud af sin betragtelige scenecharme - med fuld kontrol over virkemidlerne, hvis nogen da skulle være i tvivl.”
“Drastisk, varm, morsom og med et smil, der når helt ud til agterenden.”
“Smukt akkompagneret af Hans Dal, der med sin lune guitar udgør et maskulint, tavst tyngdepunkt til den flagrende kvindelighed.”
“Her er faktisk en forestilling, der rammer lige ned i det, der er teaterets kernepublikum: Den modne kvinde.”
Under overskriften LIVETS DEJLIGE ABSURDITETER skriver Fyens Stiftstidende Jørgen Aagaard bl.a:
“Uden bitterhed eller tilstræbt jubel fører Lane Lind os med sange og i monologer nøgternt fortællende og kommenterende gennem stort og småt, gennem sol- og skyggesider".
"Moderrollen vrides, kønsroller kværnes, generationskløften kløves, og de latterlige medier får tørt på.”
“Har vi hørt det hele før? Ja, og umiddelbart betragtet er det, det komplekse kvindelivs banaliteter i ord og handling. Men Jacob Morilds tekster og dermed kabaret'en har poesien, fortællingens fylde og revyens muntre skarphed. Temaer og argumenter sættes på spidsen, følelserne leves helt ud - ned i mudderet, op i jubelskyen - og fremstilles enkelt, propagandistisk og enøjet.”
“Det gør Lane Lind med vid, bid, ynde og den nødvendige portion grovkornethed, tilsat Hans Dals fine og sågar smukke melodier.”
Under overskriften TRES OG TRENDY skriver Politikens Bettina Heltberg bl.a:
“Døm selv.”