Skip directly to content

Det rødkål det hele

Medvirkende

Michael Hasselflug
PERNILLE SØRENSEN

Født 1966 - opvokset i Vejle.

Autodidakt skuespiller med utallige opgaver på bl.a. Riddersalen, Folketeatret og diverse revyer – såsom BornholmerRevyen, DragsholmRevyen og GillelejeRevyen.

Desuden forsanger i Show-bandet Needles & Pins, samt initiativtager til Musicall-Impro.

Har før optrådt på Liva i ”Det’ Rødkål det hele – Årets Julecabaret 2002” & ”I kan ikke slå os ihjel – en 70’er-cabaret”, 2003

 

Morten Wedendahl

Startede som kapelmester og komponist i den Københavnske Studenterrevy i starten af 80¹erne. Blev herefter én af landets førende revykomponister & -kapelmestre fra 1988 på revyer som Holstebro-Revyen, Græsted-Revyen, Rottefælden, Helsingør & i Nykøbing Falster. Et hverv der har givet ham - som den eneste revykomponist - titlen som årets revykom-ponist 3 gange - i 1988, 1994 & 2001. Var sammen med Lise-Lotte Norup, Kirsten Siggaard & Kirsten Vaupel initiativtager til - og kapelmester & arrangør på - SWING SISTERS, som foreløbig har lavet to succésfulde turnéer.

Desuden musiker, arrangør, kapelmester og komponist på musikdramatiske forestillinger på Betty Nansen, Det Danske Teater m.m. - herunder osse Sebastian-musicalen PIPPI i Cirkus-Bygningen og efterfølgende på turné.

Har sideløbende fra 1987 været involveret i henved 20 cabaretter på Café Liva - tit og ofte i samarbejde med tekstforfatteren Jacob Morild - dette par har bl.a. stået for hovedparten af Café Livas succésrige julecabaretter: JULSPIND 1989, JULSPIND 2 1990, BREMSESPOR I SNEEN 1991, ABSOLUT JUL 1995, LIVA PÅ JUL 1997, LIVA PÅ STØTTEJUL 1999 & "ET VINTERMARERIDT" 2001.

Mikkel Tiedt

Anmeldelser

Under overskriften LÆKKER JULEKÅL giver BTs Randi K.Petersen cabaretten 5 STJERNER og skriver bl.a.: "Med veloplagt satire lægger Pernille Sørensen, Michael Hasselflug, Morten Wedendahl og Mikkel Tiedt op til julefrokosternes trængsel og alarm. Morild & Wedendahl serverer deres lækre julekål i stram, rød velour og med en røst som en bakkesangerinde er Pernille Sørensen cabarettens frækkeste og flotteste julepakke. Og hendes gale grimasser og kontante humor danner formidabelt par med Michael Hasselflugs herlige smørstemme og blide komik....fed backing...suveræn crooning...med skarpe, satiriske julesløjfer. Med tekster, der har flere brag, leverer Livas julecabaret et veloplagt forspil til julefrokosten."

Under overskriften JULEKABAREVYSTEMNING skriver Politikens Søren Vinterberg bl.a: "På Café Liva holder man juletraditionerne højt. Komme hvad der komme vil, bare der er rødbeder til! lød som bekendt Osvalds stoute leveregel, og med årets tolvte, vittige og velturnerede julekabaret er Café Liva tæt på opskriften. Satiren klæder dem og de klæder hinanden, Hasselflugs sagtmodige harme overfor Sørensens perfide ynde, omkring Morten Wedendahls og Mikkel Tiedts fermt swingende musik. Jacob Morilds tekster er både til grin og eftertanke... Således rækker stemningen fra højpandet satire til lavt og behageligt leje. Skal der være noget for både den dumme og den kloge, må man gå i Nyhavn.

Under overskriften RØDKÅLSCABARET skriver Jyllandspostens Henrik Lyding bl.a. "Julen under dæk fejres traditionen tro med satirisk revy, hvor familiehyggen og juleflæsket får et par harske ord med på vejen. Den intelligente satire og det begavede grin får lov at dominere i Michael Hasselflugs og Pernille Sørensens velsyngende selskab og med Morten Wedendahl og Mikkel Tiedt som to muntre musikanter bliver vi således lunt underholdt."

Berlingske Tidendes Per Theil skriver bl.a. "Hvad er julen uden en julekabaret på Café Liva?" Michael Hasselflug og Pernille Sørensen står sig rigtig godt på scenen. Jacob Morild er i strålende form.

Under overskriften RØDKÅL OG DRUK skriver Ekstra Bladets Gregers Dirckinck- Holmfeldt bl.a. "Hårdtpumpet satire i fuld udblæsning" Herudover lykkes det skribenten på kun 23 linjer at bruge ordet KVAJ seks gange i yderst opfindsomme, men lidet begavede - endsige morsomme -vendinger. Dette siger mere om skribentens vid og evner, end om cabarettens indhold - dette kan selvfølgelig skyldes skribentens offentligt kendte lave kropsstørrelse; han har simpelthen ikke kunnet komme op i øjenhøjde med forestillingen.